Saturday 5 March 2011

BLOG UMB PBB Penipu?

Semenjak Radio Free Sarawak berani tampil ke hadapan sambil menunjuk identiti siapa disebalik suara yang menyetimkan itu, berbagai pihak pembangkang, pemerintah dan juga hantu tampil bersama blog mereka berhujah sambil menunjuk bukti dan penjelasan yang kononya dari pakar.

Sebanaku2u di kritik sebagai blog sampah tanpa bukti. Di sini ingin Sebanaku2u tegaskan bahawa blog Sebanaku2u berhujah dan menulis berdasarkan bukti dan fakta. Bak kata PM satu ketika dulu, jangan paksa Sebanaku2u hujahkan penjelasan denagn bukti. DEMAM nanti. Seorang individu yang Sebanaku2u kenali dari kritikan beliau dalam FB telah dituduh bahawa beliau adalah Sebanaku2u telah menghantar satu email kepada Sebanaku2u. Beliau memohon agar Sebanaku2u berhenti dari menulis.Namun Sebanaku2u balas kan email beliau dengan artikel ini.

Tujuan Sebanaku2u menulis artikel ini dan juga lampirkan SATU bukti dahulu untuk peringatan kepada SESIAPA dil luar sana JANGAN hanya menulis sahaja di dalam blog dan menbuat FITNAH. Bukti yang ada jangan sengaja dibuat. Berpolitik cara betul. Kembalikan martabat POLITIK kita. Untuk Barisan Nasional dan juga PEMBANGKANG.

BN Konvesyen - Ucapan 45minit Pehin Sri sangat menarik dan menaikkan semangat untuk berjuang. Namun mari Pejuang Pejuang Barisan Nasional kita berjuang dan berjihad sebagai Pejuang Asli yang sebenar. Yang berjuang untuk KEBENARAN dan bukan unutk poket masing masing. BE IN REALITY NO DREAM. PROMISE ALL SARAWAKIAN A REALITY NOT A DREAM!!!

 http://mudatengah.blogspot.com/2011/03/naib-ketua-pemuda-pbb-lapur-polis.html

http://mukapetang.blogspot.com/2011/03/sarawakerepot-melakonkan-protes-anti.html

penjelasan sebenar ialah

http://www.youtube.com/watch?v=NU8zLgq65oY

Denagn video yang sesiapa boleh download dari YOUTUBE terjawab segala penjelasan (dari pakar Biro something something) di dalam kedua dua blog di atas.

Tujuan Sebanaku2u menunjukkan bukti ini bukan untuk mnegaibkan sesiapa cuma nak berpolitik or menulis biaralah betul baru ada KREDIBILITI. Siapa berani cakap BUKTI yang ada dalam Sebanaku2u adalah tipu? Sila tampil ke hadapan. Bagi nama dan kalau boleh bagi gambar. Sampai ada yang cakap berani berlari telanjang. Bagi no hp dan gambar, Selepas Sebanaku2u lampirkan bukti dan siapa2 di luar sana boleh mengenal pasti anda.

Ini amaran unutk blog blog pembangkang juga. Kepada Pihak atasan BARISAN NASIONAL, Sebanaku2u mohon maaf bukan nak merendahkan UMB PBB. Bagi peluang pada yang patut untuk berperang. Bukan nak berperang berabis budget.

Kepada blogger lain or UMB BN nak ambik kredit pun man man lah. CAN TRY TO DETECT MY IP ADDRESS NOW. IM USING BNC LINE. ipad my fren

9 comments:

Anonymous said...

Malaysia should put AGE LIMIT for blogging if this thing continue. Now a days now one report really genuine report. Blogging is for people age 30 till Cemetery. Not 6-8 years old. Some people very proud of they lies. Even make make press conference. What a JOKE. There is a reason why no action from top level , I think. But those young boys dare to make police report base on? Our Minister statement only just feel thats a credit for certain people? Pity who is in the picture which do not know the real agenda for .......?

Anonymous said...

UMB PBB haram juak... blogger berbayar kedak kauw... pala dol kauw... haram jadah....

Anonymous said...

Kepala butuh kau.... sial kau blogger berbayar....

Anonymous said...

Tea Boy Tea Boy Where Are You? Tea Boy Tea Boy Come Out And Play

Anonymous said...

teruskan perjuangan u bros.berani kerana benar.!reveal jangan sik direveal..kmk org pun dah meluat dengan kumpulan tok!!!

Anonymous said...

Kati nda ngerepot agai Polis.. Udah di beri taib duit kena tambang ngagai balai polis...

Sebanaku2u said...

Readers and Commentors. If can avoid from involve Pehin Sri from this. I do not think it have to do with him. But i believe this police report thing is just to impress certain groups

Anonymous said...

bukai RFS operate ngena internet kah? Labang aku selalu ningar ngena laptop bukai radio. Mun bekenya perlu lesen juak kah operate ngena internet baka blog?

TOk blog iban kah, melayu? nadai hal aku komen ngena bahasa Iban?

Sebanaku2u said...

Yes Unnamed Commentor.

Kita jangan sentuh dulu pasal RFS nie. Dipercayai pihak pihak tertentu memang sedang menjalankan siasatan terperinci mengenai RFS. Tapi Sebanaku2u percaya ada sebab mengapa ada sesetengah pihak tidak tampil kehadapan untuk membuat polis report.

Yes u can reply in Iban also. Sebanaku2u cuma nemu jakok mimit mimit ajak. Maklumlah Sebanaku2u tok pun operasi melalui Internet. Takut kena report kelak sebab buka kain orang.