Thursday 3 March 2011

Maklumat dalam Radio Free Sarawak dan Sarawak Report direka oleh ahli PKR sendiri?

http://www.theborneopost.com/?p=98497
“Kami beroperasi dari London dan tidak pernah mengupah sesiapapun menjadi pemberita Melaka. Wanita yang didakwa merupakan wartawan RFS yang berpengkalan di Melaka itu adalah tidak benar. Beliau sekadar penyumbang bahan berita sahaja ,” katanya.




Batang Buruk Bau Lesin
Itulah salah satu kenyataan Raja Siflis Sarawak ketika beliau menghubungi Borneo Post. Rupa rupanya maklumat pendapatan sebulan Raja Siflis kita dan juga Lester Melanyi bukan satu berita baru bagi kakitangan RFS dan juga Sarawak Report yang berada di Sarawak. Di dalam temubual eksklusif dengan salah seekor Jembalang RFS/SR, Sebanaku2u diberitahu terdapat lebih dari 200 ekor Jembalang . Namun satu kejutan apabila Jembalang ini mula bercakap mengenai bayaran sebulan bagi Jembalang yang bekerja untuk RFS/SR di Sarawak. ada dikalangan mereka dibayar 1000 Pound sebulan unttarauk satu berita hangat beserta dengan foto. Tetapi keadaan itu berlaku 7 bulan yang lepas. Kini ada di antara Jembalang ini dibayar hanya RM30 untuk laporan email size A4 dan paling tinggi RM 1000 sahaja jika maklumat itu betul betul eksklusif.


Keadaan ini berlaku kerana RFS/SR telah menggunakan wakil yang ditempatkan terus di Sarawak untuk memantau tugas tugas Jembalang ini. Ini bukan kerana bajet yang terhad tetapi mana lagi selebihnya di selam oleh wakil tersebutlah. Bila ditanya siapa wakil yang di maksudkan, beberapa nama telah timbul. antara 7 nama yang disebut 4 darinya amat Sebanaku2u kenal sangat. No wonderlah hidup mewah sejak Krismas tahun lepas. Namun begitu apabila Jembalang yang ditemuduga semakin selesa dengan kehadiran Sebanaku2u yang pada mulanya amat sinis, Jembalang telah membongkar beberapa teknik bagi Jembalang Jembalang yang bertugas mendapat duit lebih.


Jembalang Jembalang ini bertindak mereka cerita serta mengemukakan bukti bukti yang direka sendiri. Dan tanpa diusul periksa oleh wakil RFS/SR di Sarawak, bayaran yang dibayar untuk bahan tersebut antara RM600 ke RM800. Dan dengan sikap BODOH lagi ANGKUH Raja Siflis terus membongkarnya melalui corong Radio dan Lester menerbitkannya dalam Sarawak Report. Di sebabkan itu beberapa artikel dan isu yang di mainkan oleh mereka kebelakangan ini adalah TIDAK TEPAT dan merupakan fitnah semata mata.


Disebabkan berita yang tidak tepat ini lah segala pertanyaan dan kekecohan dapat ditangkis oleh pemimpin pemimpin kita di Sarawak. Tidak hairan lah YB Abg Abdul Karim berkata kepada pemberita baru baru ini bahawa kita tidak harus percaya sewenang wenangnya mengatakan kepada pemberita dan pihak kerajaan dapat menangkis segala propaganda dengan mudah manakala  Uncle James Masing kita pula berkata beliau serta ahli ahli PRS langsung tidak ambik peduli akan fitnah yang dilemparkan melalui RFS mahupun SR. Namun Sebanaku2u berharap tidak banyak pun sedikit penjelasan dari pihak Uncle James atau dari PRS tentang isu yang dimainkan oleh RFS atau SR yang dikaitakn dengan beliau atau PRS. Ini kerena kadnag kadang isu yang dimainkan oleh RFS dan SR seolah olah benar benar berlaku. Tidak semua rakyat belajar tinggi Uncle James. Jako mit pun jadilah Uncle.


Oleh kerana perbuatan ini tidak dibendung oleh pihak lawan maka RFS dan SR akan terus menyebarkan fitnah dan cerita kartun semata mata. Dan Rakyat Sarawak khususnya penyokong PKR Sarawak akan terus sajikan dengan cerita dan gambar PEBULAK.  Dan kepada penyumbang ongkosnya bagi menjalankan operandi RFS dan SR, adalah tidak bijak berbelanja RM38 juta begitu saja jika maklumat langsung tidak ada kualiti. Haiya ........Silap invest tu wahai Latuk.


Jadi secara amnya semua isu dan bukti yang disampaikan oleh Raja Siflis kita Peter John dan juga penulisan Lester Melanyi adalah BULAK BESAR YANG AMAT BODOH! Teruskan kebodohan anda. Kami Support....Lawan Tetap Lawan


** apakah kebenarannya bahawa SADIA tidak ada kena mengena dengan DJ radio RFS?
**bagus kitak orang dengar channel Zackedooo di Cats FM ok juak sikit.  Sik ada bulak. lagu best gik ya.

No comments: